Ons proces
Ontdek hoe wij een tweede leven
geven aan onze devices.
Bij Remarketed geven we mobiele devices een tweede (derde en vierde) leven door de benodigde renovatiestappen te ondernemen om je een milieuvriendelijkere en goed betaalbare optie te bieden. Elke stap van het refurbishproces doen we in eigen beheer in onze refurbishfabriek in Groningen. Elk device doorloopt dezelfde fasen voordat het klaar is om naar jou toe te gaan. Klik door de stappen om te ontdekken hoe we je device op het hoogste niveau refurbishen.
In het begin wordt elk mobiel device geregistreerd in ons systeem. We controleren de herkomst van het device en nemen gegevens op van de specificaties van de apparaten. Het serienummer en het IMEI nummer, evenals het modelnummer, de opslaggrootte en kleur worden in ons eigen systeem genoteerd. Zo houden we altijd grip om de reis van elk individueel device.
De volgende stap is om ervoor te zorgen dat alle gegevens op de devices volledig worden verwijderd. Daarom wordt elk device veilig gewist en ontgrendeld. Alle inhoud op het device wordt gewist en de instellingen worden gereset.
Zodra de data volledig is gewist, wordt het getest om te zien of er defecten zijn. Zo ja, dan wordt het device doorgestuurd naar ons reparatieteam. Eventuele defecte onderdelen worden gerepareerd of vervangen. Om volledige functionaliteit te garanderen, wordt het device opnieuw getest - met de hand, met behulp van onze gespecialiseerde testsoftware en sinds eind 2022 ook met gespecialiseerde testrobots. Alleen die apparaten die alle functies hebben doorstaan, gaan door naar de volgende stap. Meer dan 79 functies worden getest.
Zodra we kunnen garanderen dat alle technische functies aanwezig zijn, zorgen we voor het uiterlijk van het device. We reinigen en polijsten professioneel het scherm en de behuizing om ervoor te zorgen dat het best mogelijke uiterlijk wordt bereikt.
Op basis van de uiteindelijke uiterlijke staat krijgt elk device een beoordeling. We maken onderscheid op basis van de hoeveelheid en ernst van gebruikssporen op het scherm en de behuizing van het device. Afhankelijk van het uiterlijk wordt het device gecategoriseerd als "Uitstekend", "Zeer Goed" en in uitzondelijke gevallen "Goed". Een meer gedetailleerde beschrijving van de condities is te vinden op de productpagina.
Het device wordt vervolgens verpakt in een duurzame kartonnen doos. Het pakket bevat standaard een kabel en een adapter om je device op te laden. Wil je liever een snellader? Of kabel van 3 meter? Dat kan, tegen een meerprijs, ook. Als je liever geen extra kabel of lader wil, is dat ook een optie. Mobiele telefoons zullen ook een SIM-tray opener bevatten. Eenmaal verpakt, is het device klaar om naar jou verzonden te worden. We bezorgen in heel Europa.
Bij vragen of opmerkingen staat ons klantenserviceteam voor je klaar. De menselijke maat staat hierbij voorop. We benaderen klanten als familie: zorgzaam, met een glimlach en de wil om je verder te helpen.
Je kunt contact met ons opnemen via mail naar [email protected] of via telefoon +31 85 00 43 960.
Je kunt contact met ons opnemen via mail naar [email protected] of via telefoon +31 85 00 43 960.