Zo los je jouw Touch ID problemen op
Veel iPhone gebruikers hebben de laatste tijd last van wat problemen met Touch ID op het toestel. Deze problemen zijn ontstaan na het uitrollen van iOS 10. Het grootste probleem, dat erg veel voorkomt onder de iPhone gebruikers, is dat de sensor van Touch ID niet goed werkt, of gewoonweg niet reageert. Veel mensen hebben al bij Apple geklaagd dat Touch ID eenvoudigweg onbruikbaar is geworden na de komst van iOS 10. Een behoorlijke groep iPhone gebruikers heeft te maken met deze bug. Gelukkig is het vrij eenvoudig op te lossen.
Stappenplan 1
We kunnen je twee stappenplannen aanbieden die het Touch ID probleem op kan lossen. Wanneer beide stappenplannen niet werken, dan is het aan te raden om naar de AppStore te gaan voor een oplossing. Je kan de volgende stappen volgen:
• Zet de AppStore en iTunes helemaal uit
• Ga naar Instellingen
• Ga naar Touch ID en Toegangscode
• Voer hier je persoonlijke code in
• Zet de AppStore en iTunes schakelaar (groen) uit
• Herstart je toestel
• Ga opnieuw naar Instellingen
• Zet AppStore en iTunes weer aan
Stappenplan 2
Als het eerste stappenplan niet werkt, dan is er nog een stappenplan dat je kan volgen om de problemen uit de weg te ruimen. In dat geval volg je de volgende stappen:
• Scan je vingerafdrukken zoals de eerste keer dat je dit gedaan hebt
• Ga naar Instellingen
• Ga naar Touch ID en Toegangscode
• Ga naar Vingerafdrukken
• Selecteer de vingers
• Verwijder de oudere vingerafdrukken
• Klik op Voeg een vingerafdruk toe
• Voeg hier de afdruk toe die je zojuist hebt gescand.